Kl. 06.20 ringde klockan och efter att ha snoozat en gång och samlat ihop mig så nötter vi här utanför lodgen på hörnan för att köra upp till elefanterna och deras night bomas. Hade aldrig gjort en elephant herding på morgonen innan så det var extra roligt! Vi skyfflade elefantbajs några rundor, sedan vandrade vi iväg med dem genom bushen. Soligt och vackert, vad mer kan man önska sig såhär de sista dagarna? 

(null)


Efter frukosten väntade meat prep och lion feed. Det var den massiva lördags-meat prepen som nu blev på fredagen istället.. massor av inälvor i tunnor, kalvar som fortfarande låg i livmodern och diverse annat som vi skulle portionera ut till de olika lejonen. Dagens meat prep innehöll även ett litet krig mellan mig och Oliver och några andra då Oliver började kleta inälvor på mig och vi fick även tag i en ko-snopp som råkade hamna runt hans hals efter att han kastat den på mig.. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Trötta och varma käkade vi lunch och körde sedan ut igen till alla lion enclosures och började plocka ner alla fly traps: plastdunkar fyllda med lite gift, köttbitar och vatten som lockar bort flugorna från lejonen. Kan säga att av alla saker jag gjort här så stank detta mest haha! Men det var märkligt tillfredställande att få det rent, hur läbbigt det än var.


Sista aktiviteten för dagen blev en game drive, min första och sista här i Antelope Park.. vi såg impala, water buck, zebra and wildebeast. Himla trevligt! Vi stannade även till vid ett stort träd mitt i parken med en mycket brant och skranglig stege upp till toppen. Såå fint! Hade gärna sovit där uppe en natt under stjärnorna. Kanske en annan gång!

Nu väntar min sista helg i Afrika och Zim och jag vill inte riktigt tänka på att jag åker hem på måndag... kommer bli fruktansvärt jobbigt att lämna allt här och alla människor jag träffat. 

(null)

(null)



Puss och kram 

Kommentera

Publiceras ej