Sista arbetsveckan är påbörjad och det känns inte särskilt bra alls så jag försöker att ignorera det faktum att jag åker hem om exakt en vecka. Tycker gott att min familj och mina vänner kan flytta hit till Afrika så kan vi alla bo här istället! Det vore väl något? 


Jag har blivit tilldelad uppgiften vol. leader/ journalist för denna veckan vilket betyder att jag ska skriva ett inlägg på Antelopes fb, känner mig hedrad! Ska försöka göra vistelsen rättvisa med det begränsade utrymme jag kommer ha..


Innan dagens första arbetsuppgift vinkade vi adjö till Damon, Laura och Maaike, jobbigt. Man vänjer sig såklart vid att folk kommer och går men det är ändå så trist för vi vet inte riktigt när vi ses igen.

  (null)


Första passet idag var en lion walk tillsammans med några i gänget: Isha, Oliver och Jay. Vi jade lejonen och the handlers helt för oss själva så det blev en hel del trams med the handlers och lejonen var superbusiga idag och väldigt självständiga, de stack iväg långt in i bushen och vi fick snällt traska efter... 

Det var en riktigt vacker morgon med soluppgång och syrsor och elefanterna i bakgrunden, så det gjorde oss ingenting att promenera lite extra. 


(null)


Väl tillbaka i campet blev det en bastant äggfrulle och sedan gav vi oss ut till meat prep. Idag behövde vi inte hugga så mycket bitar och lasta inälvor, det fanns fyra färdiga koben som vi skulle gnugga in carnival mixture och sedan dela ut. Vi blev klara ganska snabbt så efter det åkte vi runt på jeepens flak och hjälpte till att fylla upp alla vattentråg vilket tog sin lilla stund. Jag har för övrigt fått en riktigt vacker bonnabränna... 


Under lunchen överraskade elefanterna oss med en visit utanför restaurangen där vi äter. Helt plötsligt såg vi dem alla fyra stå och beta gräs längs med floden och de hade även lite vattenkrig verkade det som. 

(null)


Eftermiddagen har varit en enda blandning av mysiga saker. Först en cub walk med de 5 månader gamla ungar som precis fått börja utforska området här. De visade stort självförtroende henom att stalka och smyga sig på en av hästarna här. Hästen tittade lojt på dem och struntade blankt i de tre lejonungar som hoppfullt tittade fram ur gräset och ville jaga. Fint att de visar sina instinkter i så tidig ålder! Vi vandrade genom gräs och vass och övade lockrop med dem. 

(null)


Strax efter det hängde jag med upp till "the P’s", dvs de yngsta lejonungarna som nästan alla börjar på P. De är tre månader gamla och har nyss börjat vänja sig vid andra människor än deras vanliga skötare som gett dem mat osv. Ofantligt söta, nyfikna och trötta. De är också lite nervösa så de blir rädda så fort man rör sig för snabbt tex. Bra att tänka på är alltså att gå i snigelfart och låta dem komma fram som de vill, om de vill.

  (null)


(null)


(null)


Igår och idag kom ett gäng med nya volontärer som verkar jättetrevliga allihopa! Både igår och idag satt vi och tog några drinkar efter middagen och lärde känna varandra lite mer. Det bästa med att resa ensam såhär är verkligen alla människor man träffar och alla historier man får höra, detta kommer att bli minnen för livet utan tvekan! 

Jag har haft en mycket bra måndag med andra ord. 

Hoppas ni har det fint där hemma trots kylan.


Puss och kram 



Kommentera

Publiceras ej