Nyårsafton. Hur ska man ens inleda det hela? 

Som en kort resumé kan man nämna ett antal adjektiv som kan beskriva detta året perfekt. Det har varit glädjefyllt, utmanande, utvecklande, stressigt men också berikande. Det har som alltid funnits vissa up’s and down’s men så är livet och det är ju fint det med. Man behöver allt det där för att livet ska vara innehållsrikt. Dessutom växer man av varje motgång (och framgång såklart, men motgångarna lär en de bästa läxorna). 


När detta året inleddes hade jag inte en aning om att bara några månader senare skulle jag sitta med några flygbiljetter i handen där det klart och tydligt stod att jag skulle till Afrika. Jag tror faktiskt inte att jag fattade det på riktigt förrän jag satt i gaten och väntade på att boarda planet. Vad jag kan säga hittills är att det förmodligen är det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv och den viktigaste presenten jag kunde gett mig själv. Under två veckor kan det hända mycket. Det känns underbart att kunna inleda det nya året med något helt annorlunda än jag brukar, någon annanstans än jag är van vid och framförallt att inleda det med människor som jag inte kände tidigare men som jag verkligen är glad att ha lärt känna. 

(null)

(null)



Ikväll har det varit fullt upp med mycket prat och goda drinkar och säkert fyra olika ställen (tappade räkningen) som vi har besökt och stämningen vid tolvslaget kunde inte blivit bättre! Innan idag har det mest varit lugnt och skönt och lite kaffe i stan och god middag och lite annat smått och gott. 


Imorgon, den 1:a januari, börjar så passande nästa del av resan, då jag ska till Antelope Park. Det blir en ca 9-10 timmars bussresa till först Bulawayo där jag ska byta buss och ta nästa buss till Gweru, där jag slutligen ska bli upphämtad. Ni kan väl hålla en tumme att allt flyter på bra så att det inte blev som för Line som fick sova på hotell för att bussarna hade slutat gå...  haha! skämt åsido, det löser sig nog. 


Slutligen vill jag sägs gott slut och önska er alla ett gott nytt år och hoppas att ni har härliga nyårsfirandet med era nära och kära! 


Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej