(null)


Idag var det lite jobbigt att gå upp. För det första hade myror invaderat jordnötssmöret och för det andra var det sista dagen som jag skulle få tillbringa med lejonen här i Victoria Falls innan jag drar vidare. Som tur var fanns det fler burkar med jordnötssmör i skafferiet. 


Lejonen däremot.. vi åkte ut hela ligan och förberedde oss på ännu en stekhet dag. På vägen ut berättade jag lite för Norman om Sverige och han blev helt paff över det faktum att vi inte har gamar och leoparder i Sverige. Han tjöt "oh my god ICE" när Patrick berättade om ishotellet och hur drinkarna serveras i glas gjorda av is. "How do you drink it?!" Jag skojade och sa att man får dricka snabbt innan isen smälter och då började han gapskratta.  

Han informerade oss också om att han haft två fruar samtidigt men att han skiljde sig från den första för hon var för tjurig och bråkade med den andra frun (konstigt va..). Han har sex barn totalt. Och han själv är ett av 24 syskon, kan ni tänka er... hans pappa hade två fruar som vardera fick 12 barn. Jisses... 


Väl framme gav vi oss ut till lejonen direkt. Passade på att ta sista omgången bilder på lejonen och som tur var var de lite lekfulla trots tryckande värme. De var dock ofantligt slöa då och då.

(null)


(null)


(null)

(null)

(null)
(null)

Vi lekte med dem och såg dem klättra i träd och avslutade hela passet med att bygga en leksak i rasande fart. Först skulle det vara en babian och sedan en zebra men efter avslutat verk insåg vi att det hade blivit ett vårtsvin.. nåja.

(null)

(null)

(null)


Efter att ha sagt hejdå till de fina pojkarna bus så gick vi tillbaka mot campet och jag betalade för en film jag beställt, som visar min tid som volontär här. Blir spännande att se. Ska även bli roligt att se om min blekhet har ändrats från genomskinlig till en något snyggare nyans. 


En observation: jag pratar engelska dagarna i ända här, har nog inte yttrat ett enda svenskt ord sedan jag lämnade Kastrup, bara skrivit här och till vänner och familj, osv.. konstig känsla. Min hjärna vill automatiskt skriva på engelska nu. 


Eftersom vi var lediga resten av dagen så tillbringade jag min eftermiddag vid poolen och läste och hade det mysigt. Livvy och jag bestämde oss sedan för att gå ut till the Lookout café och ta en drink innan maten. Min hette Sour Apple daiquiri-så himla god! Och fin utsikt. Det är samma ställe som vi hoppade med the gorge swing.


(null)

(null)
(null)

Vi promenerade hela vägen tillbaka och nu har vi har suttit några stycken och ätit och druckit lite vin och bara chillat. Imorgon är det nyårsafton och vi har planerat att fira genom att gå på en carnival här i stan, tydligen väldigt populärt! Sedan drinkar på Shoestrings och three monkeys och the brewery. Blir nog en maffig barrunda imorgon... 


Puss och kram 



Kommentera

Publiceras ej