Här i Antelope är aktiviteterna helt valfria på helgerna, men jag var sjukt sugen på att göra saker idag så jag började min dag 06.45 med en lion walk innan frukost. Det brukar vanligtvis vara några gäster som hänger med på promenaderna, men idag hade vi lyxen att gå helt för oss själva med lejonen och the lion handlers. Riktigt mysig men varm morgon! 


(null)

(null)

(null)


Till lördagsfrukost fick vi det lite lyxigare än vanligt. Full english breakfast. Ägg och bacon, toast, bönor i tomatsås och diverse annat. Det passade oss perfekt för vi var ett helt gäng som skulle vara med på meat prep. Mest prep här i Antelope är helt annorlunda än i Victoria Falls. Det jag får göra här räknar jag som the full experience, vilket är precis vad jag vill ha såklart. När vi skulle ta jeepen med flak upp till lejonen så såg vi att det låg en enorm slaktad gris på flaket, så vi fick sällskapa om utrymmet med den. 


(null)

(null)

(null)

(null)


Väl vid meat prep fanns det ett antal kohuvuden, hovar och stycken av olika kroppsdelar i både tunnor och på presenningen samt en hel hög med inälvor och allt detta skulle upp på flaket för att sedan portioneras ut i de olika lion enclosures. När vi började langa upp allt detta var jag väldigt glad att jag hade diskhandskar med mig för det skvätte blod och diverse substanser precis överallt. Mitt klädval var inte det bästa kan jag säga: vitt linne?? Vad tänkte jag med.. när jag som bäst stod där och gällde ut säckar med inälvor och kastade ut kohuvuden kände jag att det ör sjukt häftigt att ta del av hela processen, från det att hantera ett slaktat djur till att se hur lejonen äter det. Även om det stundtals var ganska äckligt och luktade mycket skumt så kändes det samtidigt sjukt coolt att ha gjort detta. 

(null)

(null)



Efter meat prep såg vi lejonen sluka maten vi gett dem och sedan tog vi oss tillbaka för lite lunch, som passande nog var biff med pommes. Stackars Mark var scarred for life sa han och blev pescaterian efter vår meat prep session. Haha! Jag slog vad om att han innan dagen var slut skulle återgå till kött och jag vann! Stolt!

På eftermiddagen hade vi bara en lugn och mysig stund med lejonungarna här: Luana, Lupane och Lumba. Riktigt busiga! Har tagit alldeles för många bilder, omöjligt att sortera bort bilder ju.. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


På kvällen efter middagen satt vi ett stort gäng uppe i baren och drack drinkar och spelade spel och bara hade ofantligt roligt! Det blev rätt sent och när vi väl gick från baren gick vi en sväng inom mitt rum och åt upp min choklad och mina popcorn, sedan satt vi ett tag inne i Lauras rum. Mycket bra kväll! 

(null)

(null)

(null)

(null)


Puss och kram 


 

Kommentera

Publiceras ej