Dagen idag började med att klockan ringde alldeles för tidigt. Det blev lite senare igår än vi tänkte oss. 

Den stora spindeln på drygt 5cm, som bor i badrummet som jag brukar använda flyttar sig lite då och då. När den inte satt på sin vanliga plats och var inom synhåll imorse, fick jag lite rysningar när jag funderade på om den istället fanns inne på toaletten... hittade den dock under handfatet sedan. Måste liksom kolla var den är varje dag. Den får gärna sitta där, så länge den inte rör sig under tiden jag är nära den. Och sjävklart behöver jag veta var den är. När spindeln var hittad kunde jag alltså påbörja dagen. 

(null)



Vi började med en lion walk och precis som igår var de riktigt lekfulla och spralliga. Vi gick ner till floden och de började dra i en jättestor gren från en palm och verkade bli halvt förskräckta och halvt förtjusta när den rörde sig. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kan säga att det nu finns oändligt långa bilder på dessa charmerande djur i både min kamera och min mobil. 

Efter ett tag skulle vi se om de ville leka med en leksak. Vi började plocka gräs och fiber att binda med och skapade på så sätt en stor krokodil som vi, väldigt nöjda med oss själva, placerade ut i närheten. Lejonungarna var inte lika imponerade. De drog i den och slet sönder den men på ett ytterst lojt och "äsch jag testar väl då då"- sätt haha. Bättre lycka nästa gång!

(null)


Väl hemma igen blev det lite lunch och sen blev snällt nog jag och line frikopplade från eftermiddagen, så att vi kunde gå ner till Victoriafallen och gå runt i parken runt omkring och ta bilder på fallet. Det är så himla stort. Man kan knappt greppa djupet och den kraft som finns däri, men den märks tydligt när man är så nära som vi var. Dånet var öronbedövande, the spray/ vattenstänket från fallet föll över oss som om det hällregnade och vi hade fullt sjå med att hålla våra kameror torra. Trots det fick vi några skapliga bilder, med mycket möda. 


(null)

(null)

(null)

(null)


Därefter promenerade vi bort till the Lookout café där vi satte oss på terassen som vetter ut åt the gorge (där vi hoppade häromdagen, om ni tittar noga ser ni det lilla huset uppe till vänster och det var där borta vi hoppade  ) och där drack vi kaffe och åt varsin kaka gjord på dadlar. Dögott. Även väldigt underhållande att kolla på de som hoppade the gorge swing. Försökte att inte tänka på hur många som hörde mig tjuta i högan sky häromdagen haha...

(null)

(null)

(null)

(null)


Vi satt utanför caféet en stund, längs med branten, sedan promenerade vi tillbaka till stan och the lodge. Genast hämtade vi varsin chipspåse, delade på en cola och satte oss vid möblemanget vid poolen och slappade ända fram till middagen. Nu på kvällen är vi helt slut så vi lär bara spela kort eller läsa och ta det lugnt. Imorgon ska vi till old peoples home och titta till de äldre här i byn. Spännande!


Puss och kram




Kommentera

Publiceras ej