Haha alltså vilken dag jag har haft! Den har enbart gått ut på att vara på resande fot och det gick inte riktigt så smidigt som jag trodde.. man kan dock säga att det minsta sagt var en spännande start på året! 


Det är dagar som den här som det är lite nervöst att resa ensam. 

Klockan ringde 5.30 imorse för att jag skulle upp och fixa i ordning det sista med packningen och plocka isär mitt myggnät. Det var inte det lättaste att gå upp efter tre timmars sömn men den biten var självförvållad så det var bara att ta tjuren vid hornen. 


Leonard och jag pratade lite om min resa till Gweru och hur jag skulle göra, tydligen skulle jag bli tvungen att byta buss i Bulawayo och bussarna till Gweru gick från ett helt annat ställe än där min buss skulle stanna men jag visste inte var, bara att jag skulle be att få en taxi till main terminals.  Eftersom taxin i Victoria Falls inte dök upp va Leonard och Richard snälla att skjutsa mig till bussarna och såg till att jag kom iväg ordentligt. 

(null)


När jag väl kom till Bulawayo efter 7 timmars bussresa så körde den första taxin mig till det bus Office jag skulle åka med, där de påstod att det inte fanns bussbiljetter och sedan att det dessutom inte gick bussar förrän dagen efter. Då började jag fråga runt och tog en taxi tillbaka till de bussar jag kom med men inte heller de hade bussar som gick till Gweru. Jag hade definitivt inte lust att sova på hotell en natt i Bulawayo pga detta så jag frågade runt lite till. 

Tack vare taxichaufför nummer 2 fick jag höra talas om något som hette the chicken bus. Så vi körde dit fort som tusan och jag lyckades hänga med den och efter att ha vandrat runt lite i Gweru blev jag upphämtad av taxin till Antelope Park.


Hela processen var rätt så påfrestande och man känner sig lätt handikappad utan något internet och därmed noll möjlighet att googla transportmöjligheter,  men jag kom fram och allt gick bra i det stora hela så nu är jag bara taggad inför vad Antelope Park har att erbjuda! Vi verkar vara ca 20 volontärer, fick träffa allihop vid middagen ikväll pch det verkar vara ett härligt gäng. Här finns en svensk från Malmö, hur roligt? Han bor till och med vid konserthuset precis som jag haha, världen är bra liten..


Imorgon börjar jag vid 8.45 med introduktion om projektet och möta lite folk och djur, ska bli mycket spännande! Nu är det dock dags för lite välförtjänt sömn känner jag, sova på bussar är liksom inte det mest bekväma i världen haha!


Puss och kram




Kommentera

Publiceras ej